A fi de que quede més clar que és això de l'escola 2.0 us he deixat una noticia que m'ha paregut prou interessant en la que es defèn que el canvi d'escola, no només va de la mà de les noves tecnologies, sinó que és inútil que es produïsca un canvi en les eines a utilitzar en l'aula sinó es produeix a la par un canvi en la metodologia utilitzada en l'escola. Aquesta metodologia utilitzada de forma majoritària actualment en les aules, fa referencia a seguir moltes vegades al peu de la lletra el que diu el llibre sense formar una visión crítica en els alumnes de la informació que és més o menys rellevant. L'escola 2.0 no fa referència a tractar el llibre de text a traves de les pissarres digitals, per exemple, sinó que va molt més enllà. Es tracta d'utilitzar una metodologia en els xiquets/etes puguen formar el seu propi coneixement i que ells siguen els que tracten la informació, seleccionant allò més important d'allò no tant important, saber gestionar-la, comprendre-la, interioritzar-la, comparir-la, etc... no simplemente imprimir quatre fulls del que són els animals herbívors de la Viquipèdia per exemple.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada