dilluns, 25 d’octubre del 2010

Cinc idees clau sobre la competència digital

A continuació vaig a exposar cinc idees que m'han quedat prou clares sobre el "Tractament de la informació i competència digital" en el currículum de Primària. Per a poder extraure aquestes idees deurem de pegar una ullada al Reial Decret 1513/2006, de 7 de Desembre pel que s'estableixen les ensenyances mínimes de l'Educació Primaria.

1. Les competències bàsiques en el currículum tenen un caràcter integrador i orientador dels sabers adquirits. Són aquelles competències que una persona deu de tenir per a aconseguir un desenvolupament òptim. Dintre d'aquestes competències esta l'anomenada “Tractament de la informació i competència digital”.
2. Aquesta competència consisteix en tenir certes habilitats per buscar, processar i comunicar la informació, i per a transformar-la en coneixement. Aquest proces inclou la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació com a element essencial per a informar-se, aprendre i comunicar-se.
3. Disposar de la informació no sempre va acompanyat de la formació automàtica de coneixement. Transformar la informació en coneixement requereix destreses de raonament per a comprendre-la i integrar-la en els esquemes de coneixement. Deu ser capaç també de comunicar eixos coneixements i informació adquirida amb tecnologies de la informació i la comunicació.
4. El tractament de la informació i la competència digital impliquen ser una persona autònoma, eficaç, responsable, critica i reflexiva al seleccionar, tractar i utilitzar la informació i les seves fonts i les diferents eines tecnològiques, sempre respectant les normes de conducta que regula l'us de la informació i les seves fonts.
5. En el cicle superior de l'àrea de Coneixement del Medi únicament fa referencia al tractament de la informació i competència digital el nº15, en que nomena les TIC com a font de coneixement. En els continguts, el bloc 7 nomena que s'ha d'aprendre els avantatges i riscos de les noves tecnologies i productes. En els criteris d'avaluació nomena que es pot utilizar un suport de paper o digital per a presentar un informe i que s'ha de recollir informació de diferents fonts (directes, llibres o Internet).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada