dimecres, 6 d’octubre del 2010

Primers contactes amb "blogger"

Desconeixia que Justin Hall va ser un dels primers bloguers, ho va fer des de 1994 mentre estudiava en la Universitat de Swarthmore.
La utilització dels blogs va tenir un començament lent, eren pocs els que coneixien l'eina. L'us dels blogs es va difondre durant 1999 i els següents anys. En 2002, el blogging es va convertir en tal fenomen, que van començar a aparéixer els primers manuals, centrant-se principalment en la tècnica.
Com a curiositat me quedo amb la dada de que el dia 31 d'Agost es celebra el “Dia Internacional del Blog”. La idea va nàixer de un bloguer israeli anomenat Nir Ofir, que va proposar que en esta data, els bloguers tenien que enviar cinc invitacions de cinc blogs de diferent temàtica a cinc contactes diferents per a difondre blogs que segurament altres persones desconeixien i els podria resultar interessant.
Hui en dia, el blogging s'ha convertit en una pràctica usual per la gent de tot el mon, arribant fins al punt que cantants i actors famosos tenen blog, aixi com també algunes empreses internacionals.
Desprès d'haver creat el meu blog no tenia mol clara la forma d'accedir a ell, ja que entrava directament des de l'enllaç al meu blog, però he descobert que si posava el meu correu i la meva contrasenya on posava accedir podia fer modificacions en el meu blog. S'obri una pantalla on posa panell, per tal de modificar alguns aspectes del blog com pot ser el disseny, afegir alguns missatges, etc. La veritat és que no tenia contacte amb aquest tipus de programes però m'he adonat que son molt interessants des del punt de vista d'oci però també des del punt de vista didàctic, ja que hi ha molt recursos i opinions que resulten molt interessants. Els blogs son una eina molt poderosa per tal de conéixer les aficions, els gustos i perquè no el treball que realitza la gent. Potser entres a un blog al que no conegues al bloguer o tal vegada si però el que esta clar és que podràs fer-te una idea aproximada de quins son els seus gustos, les seves aficions, etc. I tal vegada puga compartir experiències personals interessants o inclòs treball didàctic que podria ser interessant des del punt de vista docent per exemple.
Donant-li una ullada a blogs d'altra gent m'he adonat de les grans possibilitats d'aquest recurs i he pres nota d'alguns recursos didàctics que em podrien servir en la meva futura pràctica docent; com també d'alguns aspectes referents al disseny dels blogs visitats.
Poc a poc aniré aprenent més i més coses sobre els blogs...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada