dilluns, 25 d’octubre del 2010

Un dia en la meva vida

I un altre repte ens espera...el món Flickr!!
Per a l'elaboració d'aquest àlbum de fotos que es presenta a continuació, he tingut que documentar-me sobre un altre món per a mi desconegut, es tracta d'un lloc web anomenat Flickr, que et permet organitzar fotografies digitals que funciona com una xarxa social. El sistema de Flickr permet fer cerques d'imatges per etiquetes, per data i també pel tipus de llicència Creative Commons.
Creative Commons és una organització sense ànim de lucre dedicada a reduir les barreres legals per a compartir treballs creatius. Aquesta organització ofereix diferents llicencies que engloben des del sistema tradicional de drets de autor fins al domini públic.
Una de les característiques més interessants d'aquests programa és que permet als usuaris registrats mitjançant Creative Commons seleccionar el tipus de llicencia que vols donar-li a cadascuna de les teves creacions. L'objectiu de Creative Commons és donar opcions a aquells creadors que vulguin que terceres persones utilitzen i/o modifiquen la seva obra sota unes condicions.
Ja amb unes quantes idees clares, vaig traure la càmera de fotos per poder anar construint la meva història particular basant-me en un dia qualsevol de la meva vida, però amb la càmera darrera meva tot el dia. D'aquesta forma podria representar amb unes quantes fotos un dia quotidià en la meva vida. He escollit un dia com divendres per fer les fotos i per tant, per presentar-les en Flickr perquè em donava més joc a l'hora de fer les fotos, ja que divendres isc de classe a les 18:00 hores i no volia basar-me simplement en les classes.
Utilitzar Flickr no és tant difícil com pensava, una vegada t'has registrat sols cal pujar les fotos i fàcilment pots elaborar el teu àlbum, posar comentaris, compartir les fotos, etc. I ací esta el resultat!


La veritat és que ha sigut prou fàcil crear "la meva vida amb imatges", tots els passos es mostren clarament de forma detallada i clara. Personalment crec que és un programa de gran utilitat i no és gens difícil d'utilitzar. Una característica molt important que te aquest programa és la llicencia de Creative Commons amb la que pots elegir el grau de drets d'autor que tens sobre la teva imatge. Personalment, també considere que aquesta eina és molt interessant des del punt de vista educatiu, ja que pot contribuir a ser un recurs diferent per als xiquets, fent-la emprar per a contar contes o fins i tot fer-los, difondre el conte a la resta del món, despertar la creativitat als xiquets, etc...
El que m'ha resultat més complicat ha sigut a l'hora de penjar la meva creació amb Flickr al blog, però bé, així és com s'aprén! De totes formes si no us aclariu massa ací teniu una explicació de tot el procès...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada